Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace investic
Bujnovský, Daniel ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na popis dvou optimalizačních modelů - síťového a Markowitzova portfolio modelu, jejich vzájemné propojení a aplikaci na dopravní problémy. Cílem praktické části je popis těchto problémů přiblížit co nejvíce reálným situacím a zároveň hledat jejich efektivní řešení. Vše je doprovázeno ukázkami na reálných datech z kapitálových trhů, případně vlastních modelových datech. Teoretické úvahy a postupy jsou následně implementovány v programovacím jazyce Matlab. Všechny výsledky jsou pak náležitě vysvětleny v souvislosti s oběma modely. Součástí práce je také seznámení s příslušnou ekonomickou a statistickou teorií, jejíž pochopení je pro popis práce nezbytné.
Rozptylové studie pro logistické modely
Dvořáček, Jan ; Šomplák, Radovan (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod matematického modelování šíření emisí ze stacionárních zdrojů jako potenciálního nástroje pro přípravu dat pro komplexní logistické úlohy. V tomto případě je jako stacionární zdroj uvažováno zařízení energetického využití odpadu. Práce je rozdělena na dvě stěžejní části, a to teoretickou a výpočtovou. Jako první je věnována pozornost emisním zdrojům a znečišťujícím látkám vznikajícím při procesu termického zpracování odpadů. Následně je uveden přehled legislativy spojené s problematikou znečištění ovzduší, jsou diskutovány rozptylové studie a kvalita ovzduší na území ČR. Závěrečná pasáž teoretické části se zabývá principy výpočtů rozptylu znečišťujících látek a disperzními modely. V úvodu výpočtové části práce je představen použitý software SYMOS'97, hlavní pozornost je pak věnována provedené sérii modelových výpočtů, při kterých byl vyšetřován vliv kapacity zdroje, rozptylových podmínek a terénu na výsledné hodnoty imisních koncentrací. Právě kapacita a zadaná větrná růžice se ukázaly jako parametry zásadně ovlivňující výsledek. Závěrečné zhodnocení ukázalo, že využitý disperzní model jeví dobrý potenciál pro jeho možné využití při řešení komplexních logistických úloh.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Optimalizace investic
Bujnovský, Daniel ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na popis dvou optimalizačních modelů - síťového a Markowitzova portfolio modelu, jejich vzájemné propojení a aplikaci na dopravní problémy. Cílem praktické části je popis těchto problémů přiblížit co nejvíce reálným situacím a zároveň hledat jejich efektivní řešení. Vše je doprovázeno ukázkami na reálných datech z kapitálových trhů, případně vlastních modelových datech. Teoretické úvahy a postupy jsou následně implementovány v programovacím jazyce Matlab. Všechny výsledky jsou pak náležitě vysvětleny v souvislosti s oběma modely. Součástí práce je také seznámení s příslušnou ekonomickou a statistickou teorií, jejíž pochopení je pro popis práce nezbytné.
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
Rozptylové studie pro logistické modely
Dvořáček, Jan ; Šomplák, Radovan (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod matematického modelování šíření emisí ze stacionárních zdrojů jako potenciálního nástroje pro přípravu dat pro komplexní logistické úlohy. V tomto případě je jako stacionární zdroj uvažováno zařízení energetického využití odpadu. Práce je rozdělena na dvě stěžejní části, a to teoretickou a výpočtovou. Jako první je věnována pozornost emisním zdrojům a znečišťujícím látkám vznikajícím při procesu termického zpracování odpadů. Následně je uveden přehled legislativy spojené s problematikou znečištění ovzduší, jsou diskutovány rozptylové studie a kvalita ovzduší na území ČR. Závěrečná pasáž teoretické části se zabývá principy výpočtů rozptylu znečišťujících látek a disperzními modely. V úvodu výpočtové části práce je představen použitý software SYMOS'97, hlavní pozornost je pak věnována provedené sérii modelových výpočtů, při kterých byl vyšetřován vliv kapacity zdroje, rozptylových podmínek a terénu na výsledné hodnoty imisních koncentrací. Právě kapacita a zadaná větrná růžice se ukázaly jako parametry zásadně ovlivňující výsledek. Závěrečné zhodnocení ukázalo, že využitý disperzní model jeví dobrý potenciál pro jeho možné využití při řešení komplexních logistických úloh.
Analýza výkonnosti HZS ČR pomocí DEA modelů
Milnerová, Karolína ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tzv. DEA modely (Analýza obalu dat), což jsou modely pro měření vzájemné efektivnosti rozhodovacích jednotek (tzv. DMUs). První část se zaměřuje na základní DEA modely (CCR model, BCC model) a je rozšířena o nový CH-CCR model, který uvažuje, že proměnné (vstupy nebo výstupy) jsou často silně korelované. V druhé části je zahrnut popis tzv. síťových modelů, který je následně aplikován na data HZS ČR (Hasičského záchranného sboru České republiky). Pomocí těchto modelů je tedy řešena efektivnost HZS ČR napříč kraji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.